Znajdujesz się: Aktualności

Aktualności

obraz1
WERTEP 2018 - to już siódma wyprawa na Podlasie

Nasz tegoroczny wyjazd rowerowy na Podlasie odbył się w dniach 26 lipca– 2 sierpnia 2018r. Na życzenie wyjeżdżających mieszkańców Domu Pomocy Społecznej „JEDLINA” wyruszyliśmy do Hajnówki, by tam rozpocząć naszą wyprawę . Bardzo chcieli ponownie odwiedzić tę miejscowość i jej okolice. To już siódmy nasz wyjazd w podlaskie strony.

Do Hajnówki dotarliśmy pociągiem, a na miejsce noclegu rowerami. Drugiego dnia zaplanowaliśmy oglądanie przedstawień w ramach X Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego WERTEP 2018 „PĘPEK ŚWIATA”. Na przedstawienia wybraliśmy się rowerami do Dubicz Cerkiewnych. Zwiedziliśmy znajdującą się tam Cerkiew Prawosławną p.w. Opieki Przenajświętszej Marii Panny i cmentarz przycerkiewny oraz zabytkowe budynki. Później ruszyliśmy nad Zalew Bachmaty gdzie miały miejsce festiwalowe wydarzenia, a można było również popływać lub korzystać z plaży. Obejrzeliśmy pokazy i przedstawienia teatrów – TEATR RĘKAWICZKA, DEBORAH HUNT, FALKO SHOW, TEATR VECHORIA.

Następnego dnia wybraliśmy się leśną kolejką wąskotorową przez tereny Puszczy Białowieskiej z Hajnówki do Topiła, gdzie wśród uroków krajobrazowych tego miejsca spędziliśmy trochę czasu. Na popołudnie zaplanowaliśmy odwiedzenie amfiteatru w Hajnówce gdzie odbywał się X Ogólnopolski Festiwal Muzyki Rockowej ROCKOWISKO. Słuchaliśmy tam przez parę godzin koncertów. Zagrały zespoły – CIĘŻKA RĘKA CHIRURGA, ZDROWIE NA BUDOWIE BAND, MATERIA, NAUKA O GÓWNIE, COCHISE, RE1IKT.

Niedzielę postanowiliśmy spędzić na wycieczce do Białowieży. Pojechaliśmy tam szlakiem GREEN VELO z Hajnówki przez Budy, Teremiski, Pogorzelce do Białowieży. Zjedliśmy pizzę, przejechaliśmy się po Białowieży i zatrzymaliśmy na dłużej w Muzeum Przyrodniczo-Leśnym oglądając wystawioną ekspozycję dotyczącą Puszczy Białowieskiej. Po spacerze w Parku Pałacowym wróciliśmy tym samym szlakiem do miejsca naszego noclegu.

Na poniedziałek zaplanowaliśmy przejazd z Hajnówki do Czeremchy, gdzie dotarliśmy również szlakiem GREEN VELO przez Dubicze Cerkiewne i Kleszczele. Resztę dnia poświęciliśmy na przygotowanie noclegu. Czeremcha jest miejscem, które zawsze odwiedzamy w czasie naszych wypraw na Podlasie i mamy tam wielu znajomych.

Zalew w Repczycach jest kolejnym miejscem, które uczestnicy wyjazdu koniecznie chcą odwiedzić. Spędzamy tam kolejny dzień naszej wyprawy - opalamy się, jemy pyszności, kąpiemy. Wieczorem siadamy zaś przy ognisku, pieczemy kiełbaski i gadamy do nocy.

Środę poświęcamy na naszą ostatnią na tej wyprawie poważną wycieczkę rowerową. Jedziemy z Czeremchy przy granicy z Białorusią do Topiła. Przez Wólkę Terechowską i Wiluki docieramy tam od przeciwnej strony niż kolejką. Oglądamy Skansen Kolejki Wąskotorowej spędzamy trochę czasu w karczmie "Ostatni Grosz” i wracamy inną, bardzo malowniczą trasą mijając Zalew Bachmaty na miejsce noclegu. W czwartek 2 sierpnia po małej przejażdżce w Czeremsze i przygotowaniach wróciliśmy do Mieni.

tj

Zdjęcia!

Powrót

Ta strona internetowa umieszcza w Twoim urządzeniu pliki cookie.