Znajdujesz się: Aktualności

Aktualności

obraz1
Wycieczka Karkonosze 2019

Wycieczka w Karkonosze odbyła się w dniach 3105-02.06.2019 r. Zbiórka została zaplanowana na trzecią w nocy, na terenie DPS „Jedlina”. Decyzja o porze wyjazdu spowodowana była długością trasy do przejechania i chęcią wykorzystania jak najlepiej czasu.

Mieszkańcy chętnie pomogli załadować bagaże i potrzebne rzeczy do busa. Wyruszyliśmy w podróż, pełni dobrej energii, chętni do przeżycia dobrych chwil w pięknym otoczeniu. Okazało się, że ta podróż była tego warta,

Jechaliśmy niebieskim, radosnym busem, którym kierował uprzejmy i pomocy kierowca pan Janusz, z firmy „Jarcyk”.

Zrobiliśmy postój na śniadanie, przy autostradzie na terenie MOP’u. Mała przerwa dobrze nam zrobiła, rozprostowaliśmy nogi.

Koło 12:00 byliśmy już w pierwszym miejscu na mapie tego, co mieliśmy zobaczyć w Karkonoszach. Spotkaliśmy się z przewodnikiem panią Roksaną Knapik, która zaprowadziła nas w magiczne miejsce na terenie Karkonoskiego Parku Narodowego. Zobaczyliśmy Wodospad – Szklarki.

Dalszym punktem było udanie się na szlak, który doprowadził nas do miejsca, w którym mieliśmy zobaczyć kolejny wodospad. Przed zejściem do wąwozu, w którym się znajdował, musieliśmy założyć kaski. Wymóg bezpieczeństwa. Zeszliśmy po metalowych schodach w dół. Po chwili znaleźliśmy się w wąwozie, otoczeni skalną ścianą. Szliśmy metalową kładką, która doprowadziła nas do wodospadu Kamieńczyka. Woda z niego spada trzema kaskadami. Jest to najwyższy wodospad w Karkonoszach.

Po powrocie na szlak udaliśmy się na mały spacer w kierunku Szrenicy .

Po 18:00 zakwaterowaliśmy się w pensjonacie „Topaz” w Karpaczu. Przywitała nas właścicielka pani Zosia.

Pierwszy dziań minął nam interesowanie i z ciekawymi atrakcjami, które na pewno warto było zobaczyć.

Drugiego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy z Karpacza, szlakiem z pod świątyni Wang do schroniska Samotnia nad Małym Stawem. Po dotarciu do schroniska zrobiliśmy długa przerwę na odpoczynek , posilenie się chlebem ze smalcem i ogórkiem oraz nacieszeniem oczu pięknymi widokami.

Kolejnym punktem jaki obraliśmy był Biały Jar. Ze szlaku zeszliśmy od strony Strzechy Akademickiej.

Około 18:00 wróciliśmy do pensjonatu na obiadokolację. Po krótkim odpoczynku i regeneracji sił. Udaliśmy się na mały spacer po Karpaczu. Obraliśmy za cel Skocznia Orlinek im. Stanisława Maruszarza. Z małych planów zrobiła się jednak duża wędrówka. Po drodze zobaczyliśmy jeszcze Zaporę na Łomnicy, pomnik Ducha Gór Liczyrzepy, a w drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w restauracji i zjedliśmy pizzę.

Niestety szybko nadszedł trzeci, ostatni dzień wycieczki.

Po śniadaniu i wymeldowaniu się opuściliśmy pensjonat. Wyruszyliśmy do zamku Chojnik w Sobieszowej. Idąc szlakiem poznawaliśmy otocznie kamiennej twierdzy i legendę związaną z jej mieszkanką Kunegundą. Chętni weszli na wieżę zamkową, z której można było zobaczyć przepiękne widoki na Karkonosze. W zamkowym sklepiku mieszkańcy zakupiliśmy pamiątki.

Wycieczka minęła nam intensywnie, wypełniona była ciekawymi atrakcjami. Przepiękne widoki, które roztaczają się ze szlaków górskich zapierały dech w piersiach. Malownicze strumienie i wodospady przepełnione są tajemnicą i magią. Mieszkańcom bardzo podobało się to, co zwiedzili. Podsumowaniem było wywołanie zdjęć i wręczenie ich wszystkim uczestnikom wycieczki. Będą  mogli dzięki nim wrócić wspomnieniami do chwil, które przeżyli na Karkonowskich szlakach.

Powrót

Ta strona internetowa umieszcza w Twoim urządzeniu pliki cookie.