DPS Jedlina - tlo
Widok standardowy Widok dla słabowidzących Czcionka standardowa Czcionka średnia Czcionka duża Drukuj

Wydarzenia

miniatura-Wycieczka w Tatry 2020

Wycieczka w Tatry 2020

Zima w tym roku zaskoczyła nas, ponieważ po prostu nie przyszła ….

Dlatego 28 lutego grupa mieszkańców DPS „Jedlina” wybrała się na wycieczkę w Tatry, aby choć przez chwilę poczuć uroki zimy.

Spędziliśmy bardzo aktywnie trzy dni. Na miejscu powitała nas  słoneczna pogoda i … tak wyczekiwany śnieg. Już pierwszego dnia po obiedzie pod okiem dwóch instruktorów narciarskich poznawaliśmy trudy nauki jazdy na nartach. Dla niektórych okazało się to dużym wyzwaniem, ale i świetną zabawą.

Już kolejnego dnia okazało się, jak dobrze jest przyjechać w góry poza sezonem. Podczas wędrówki mogliśmy cieszyć się nie tylko niezwykłymi widokami, ale i cudowną ciszą i spokojem. Jednogłośnie orzekliśmy, iż Rusinowa Polana to najpiękniejsze miejsce jakie mieliśmy możliwość do tej pory oglądać. Wysiłek, jakiego wymaga podejście, wynagradzają prawdziwie wysokogórskie widoki. Szczyty Tatr są po prostu na wyciągnięcie ręki. Doznania potęgowały promienie słońca, bieluśki śnieg i przyjemna cisza. Odwiedziliśmy Wiktorówkę, gdzie znajduje się Sanktuarium Matki Bożej Jaworzyńskiej, na Krupówkach zakupiliśmy pamiątki oraz zobaczyliśmy skocznie narciarskie. Wieczorem wybraliśmy się na przejażdżkę wozem konnym zakończoną wspólnym ogniskiem, pieczeniem kiełbasy oraz góralską muzyką.

Za pensjonatem „U Pyrnicki”, który nas gościł i niezwykle smacznie karmił, jest górka w sam raz do zjazdów sankami, z której ostatniego dnia oczywiście chętnie skorzystaliśmy. Była to niezwykła przygoda, śmiechom nie było końca.

Wszyscy cali, zdrowi i w dobrych humorach wróciliśmy późnym wieczorem do DPS, oczywiście z gotowym planem na kolejny zimowy wyjazd w góry.